One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » iPad » 720p MKV op The new iPad

720p MKV op The new iPad

Paul26

Paul26 op 23 maart 2012 #

Beste forumleden,

Normaal gesproken als ik thuis ben kijk ik vaak series en films op mijn iPad via Air Video Server. De meeste bestanden zijn 720p mkv of 1080p mkv. Nu ga ik een weekendje weg en kan dus geen gebruik maken van Air Video Server. Weet iemand een goede oplossing zodat ik snel wat afleveringen en films op ‘The New iPad’ kan zetten zonder dat ik uren moet wachten totdat alles is geconverteerd.

Alvast bedankt!

nielsb op 23 maart 2012 #

CineXplayer downloaden.
MKV op je IPad is wel zonde van je ruimte.

Paul26

Zonde van de ruimte geeft niks, na het weekend verwijder ik het wel weer. En aangezien de iPad nog geen 10 uur oud is heb ik deze nog niet heel erg gevuld met data.

KarelWillem

KarelWillem op 23 maart 2012 #

Er zijn diverse players die MKV op je iPad ondersteunen.

O.m.:

http://itunes.apple.com/nl/app/yxplayer/id373751560?mt=8

wouwout

wouwout op 23 maart 2012 #

doe dan meteen 1080p, gebruik het scherm van de nieuwe ipad?

KarelWillem

De meeste bestanden zijn 720p mkv of 1080p mkv.

Paul26

KarelWillem, heb je toevallig ervaring met die App? De recensies zijn niet echt goed. Ik heb er geen enkele moeite mee een paar euro voor een app te moeten betalen, maar dan wil ik natuurlijk wel dat het goed werkt. Ik had al een gratis app gedownload die aangaf MKV te ondersteunen, maar dat was echt geen succes.

Scrooge McDuck

Scrooge McDuck op 23 maart 2012 #

nielsb – op 23 maart 2012CineXplayer downloaden.

Waarom is dat zonde? MKV is maar een container. Zegt niets over de filesize.

KarelWillem

Paul26 – op 23 maart 2012KarelWillem, heb je toevallig ervaring met die App?…

Nee, het was maar een voorbeeld.

Volgens mij is die app al in geen maanden geüpdatet, en is het i.d.d. niet de beste keus.

Ehm… VLC (of streamt die alleen maar)?

nielsb op 23 maart 2012 #

Scrooge – op 23 maart 2012

nielsb – op 23 maart 2012CineXplayer downloaden.

Waarom is dat zonde? MKV is maar een container. Zegt niets over de filesize.

Ben ik met je eens. Maar de meeste MKV files van films die ik heb varieren van 7 – 12 gig ongeveer. Dan is je IPad gauw vol.

Paul26

Paul26 op 25 maart 2012 #

Ik heb tot nu toe nog geen passende oplossing gevonden, er is nog geen app die vloeibaar mkv’s speelt op mijn ipad. Tot nu toe heb ik dus nog moeten converteren en voor een serie van 20 minuten per aflevering duurt dat gauw 25 minuten om te converten in HD 720p..

IBram15

IBram15 op 25 maart 2012 #

Met een jailbreak zou je VLC kunnen proberen. Ik heb ‘m kunnen downloaden toen hij in de App Store was, en VLC leest de meeste bestanden.
Ik converteer mijn 720p MKV bestanden altijd, gelijk met ondertiteling erbij. Ik kan je dus niet vertellen of het werkt. Mijn iPad 1 is denk ik ook te traag voor 720p MKV.

Flesh

Flesh op 25 maart 2012 #

Ik zelf vind AVPlayer echt prima werken!

http://itunes.apple.com/nl/app/avplayer/id395680819?mt=8

JohnnyDeBelg op 26 maart 2012 #

1080 mkv is te zwaar voor de iPad 3.

HereIsTom op 26 maart 2012 #

nielsb – op 23 maart 2012
Ben ik met je eens. Maar de meeste MKV files van films die ik heb varieren van 7 – 12 gig ongeveer. Dan is je IPad gauw vol.

Een normale film in mkv formaat 720p is gemiddeld 4,3GB :thumbsup:

JohnnyDeBelg – op 26 maart 20121080 mkv is te zwaar voor de iPad 3.

De iPad 3 kan dat best aan, maar het verschil tussen 1080p of 720p is op de iPad echt niet te zien, of je moet met een vergrootglas kijken :wink:

Paul26

Paul26 op 27 maart 2012 #

Ik zelf vind AVPlayer echt prima werken!
http://itunes.apple.com/nl/app/avplayer/id395680819?mt=8

Bedankt Flesh! Je linkt weliswaar naar de iPhone app, maar er is ook een iPad versie van. De app krijgt zeer goede beoordelingen dus ik heb de 2,39 betaald en de app geprobeerd. 720p werkt prima!!

Ik heb ook een film van 1080p geprobeerd. Deze doet het wel, maar het is niet vlekkeloos. Soms worden frames niet goed gerenderd en soms blijft hij even iets hangen of stottert het beeld iets. Toch is deze app veruit de beste oplossing die ik tot nu toe ben tegengekomen.

Bedankt voor de suggesties!!

unSOUND

unSOUND [moderator] op 27 maart 2012 #

JohnnyDeBelg – op 26 maart 20121080 mkv is te zwaar voor de iPad 3.

Maar zet die MKV in een MP4 container, ( dus zonder hercoderen ) en dan kan zelfs de iPad 1 en de iPhone 4 het ineens spelen… De MKV container is de belemmering, niet de codering of de grootte.

AppleStef

AppleStef op 27 maart 2012 #

unSOUND – op 27 maart 2012Maar zet die MKV in een MP4 container, ( dus zonder hercoderen ) …

En hoe doe je dat?

unSOUND

unSOUND [moderator] op 27 maart 2012 #

Openen met QuickTime Pro en kiezen voor Exporteren naar MPEG4 met als video-optie “Doorgifte”. Dan wordt de video gewoon in gekopieerd in plaats van opnieuw gecodeerd. Alleen de audio wordt omgezet naar AAC, waardoor het maar een paar seconden duurt.

Paul26

unSOUND 2 uur geleden #
Openen met QuickTime Pro en kiezen voor Exporteren naar MPEG4 met als video-optie “Doorgifte”. Dan wordt de video gewoon in gekopieerd in plaats van opnieuw gecodeerd. Alleen de audio wordt omgezet naar AAC, waardoor het maar een paar seconden duurt.

Hoe kun je een MKV dan openen met Quicktime Pro? Als ik het bestand probeer te openen met Quicktime Pro dan geeft hij aan “De film kan niet worden geopend. Dit is geen filmbestand”

AppleStef

Je opent het in QuickTime (Player) X denk ik, en je moet het in QuickTime Pro openen.

Paul26

http://cdn.onemorething.nl/uploads/community/99dd211a8fb12ac03adf43c528679f3ab7f46f75_0.png

Paul26

Oh, dat werkt dus niet. maar dat was een screenshot van over Quicktime Player 7, die ik heb geupgrade naar een pro versie

AppleStef

Je screenshot:

Vreemd, QuickTime Pro kan normaal wel .mkv’s afspelen.

Paul26

Ik heb het nu voor elkaar om MKV’s te openen met Quicktime Pro. Ik heb de perian plugin geïnstalleerd en nu werkt dat. Vervolgens moet de hele video worden ingeladen door Quicktime, dat duurt wel een tijdje (film staat wel op externe HDD)

Zodra de film volledig is ingeladen verschijnt de optie: exporteer in het menu onder archief. Helaas is de door unSOUND gegeven suggestie ‘Doorgifte’ niet beschikbaar. unSOUND, doe ik misschien nog iets verkeerd?

AppleStef

Archief > ‘Exporteer’

1. Kies bij ‘Exporteer:’ voor ‘Film naar MPEG-4′
2. Klik op ‘Opties…’
3. Kies bij ‘Bestandsstructuur’ voor ‘MP4′
4. Kies bij ‘Videostructuur’ voor ‘Doorgifte’
5. Klik op ‘OK’
6. Klik op ‘Bewaar’

Paul26

@AppleStef Bedankt! Maar dat had ik idd zelf al gevonden. Het probleem is echter dat de optie doorgifte er wel bij staat, maar niet geselecteerd kan worden. Waar dat precies aan ligt kan ik nog niet achter komen.

Ik heb inmiddels een aantal verschillende bestanden geprobeerd, een 1080p film, een 720p film en een 720p aflevering van een TV serie. Het blijkt nu bij de laatst genoemde wel mogelijk te zijn, bij de TV serie aflevering is de optie ‘doorgifte’ wel beschikbaar en deze is ook binnen 30 seconden omgezet naar een MP4 bestand.

Handig om te weten, leuk om te gebruiken, maar het is wel jammer en ook wel vreemd dat het bij de films nog niet werkt. Zeker de 1080p films, omdat deze ook niet lekker lopen via de eerder genoemde app AVPlayer.

AppleStef

Heb je zeker stap ’3′ gevolgd?

AppleStef – op 27 maart 20123. Kies bij \’Bestandsstructuur\’ voor \’MP4\’

Daar moet ‘MP4′ staan en niet ‘MP4 (ISMA)’.

Paul26

Ja, ik heb het gedaan door Mp4 te selecteren. Daarmee is het me dus wel gelukt met de TV serie, 720p MKV, maar niet meer een film 1080p MKV én 720p MKV.

AppleStef

Ik heb het hier even met een 1080p film geprobeerd en bij mij lukt het wel. Vreemd dat het bij jou niet lukt.

EDIT: Ik heb het ook met een 720p film geprobeerd en dat lukte ook.

Over dit topic

Gestart op 23 maart 2012 door Paul26

Laatste reactie door AppleStef

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in of registreer.

Inloggen