One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Games » Game verwijderen (steam)

Game verwijderen (steam)

iAppIe

iAppIe op 16 mei 2010 #

Na heel nieuwsgierig steam uittesten en wonderbaarlijk nog een spelletje te hebben gedraaid op mijn MBP vind ik het wel weer mooi geweest. als je wil gamen dan doe je dat mar op een windhoos.
maar als ik het spel verwijder uit de map Applications en de prullenbak leeg dan blijft het aantal gigabytes hetzelfde. of heb ik eigenlijk nog helemaal niks verwijderd?
wie weet waar de games blijven na downloaden?
Gr. Luuk

Renzsz

Renzsz op 16 mei 2010 #

Die staan in je Documenten map > Steam Content. Dat zal wel een aantal GB schelen als je die weggooit!

iAppIe

iAppIe op 16 mei 2010 #

dat was ‘m thx

G-Force

G-Force op 17 mei 2010 #

iAppIe op 16 mei 2010

als je wil gamen dan doe je dat mar op een windhoos.

Wat is dit nou weer voor rare opmerking? :confused:  Mogen Mac gebruikers niet een spelletje spelen ofzo?

apple_fan

apple_fan op 17 mei 2010 #

iAppIe op 16 mei 2010

dus om dat jij dat vind moet iedereen dat doen?

kaassouffle

kaassouffle op 17 mei 2010 #

in steam app in je library kun je rechtsklikken op een spel > properties > delete local game content

Rickje

Rickje op 17 mei 2010 #

G-Force op 17 mei 2010
iAppIe op 16 mei 2010

Wat is dit nou weer voor rare opmerking? :confused:  Mogen Mac gebruikers niet een spelletje spelen ofzo?

Voel je je aangevallen ofzo?

Munchlax

Munchlax op 17 mei 2010 #

Rickje op 17 mei 2010
G-Force op 17 mei 2010
iAppIe op 16 mei 2010

Voel je je aangevallen ofzo?

Ik wel.

Electr0n

Electr0n op 18 mei 2010 #

Het is al gevonden zie ik.
Maar ik wil wel even wat zeggen.

Mensen voelen hier aangevallen en eerlijk gezegt.
Ik ook een beetje. Ben juist blij dat 1 van de grootste Computer Community’s naar de Mac komt.
Nu hebben we dus ook fatsoenlijke games in aankomst. Als je een echte Apple Freak bent, dan zou je dit juist steunen. Hoe meer bedrijven voor Mac/apple gaat ontwikkelen, hoe leuker het wordt voor de users.

En het mooiste van alles is, de games zien er vaak beter uit op de Mac als Windows!

Rickje

Rickje op 18 mei 2010 #

Die persoon mag altijd zijn mening geven dat gaming niet is weggelegd voor de Mac. Wat is nou “beter” gamen? Groter aanbod van games? De gameplay? Mac, Windows, Xbox, PS3, meningen verschillen.

Ik speel zelf ook zat games, gewoon op me Mac, op MacOSX. Ben ik tevreden over, gaat prima. Geen Windows ook voor nodig.

Maar ik wil wel duidelijk zeggen dat ik Steam heb geprobeerd, Portal geinstalleerd, maar ik vind het 3x niks. Ik wil gewoon in de dock mijn game aanklikken en gaan! En niet een Steam dat alles voor mij regelt. Dat er dan allemaal titels via Steam naar de Mac komen is voor niet zo belangrijk. Ik verkrijg ze veel liever als een Cider of Native port.

Naja, ben blij voor de mensen die zo gelukkig zijn met Steam.

*Waarom zijn games eigenlijk vaak mooier op de Mac?

G-Force

G-Force op 18 mei 2010 #

Gelukkig is Steam meer dan enkel een game launcher. :)  En een icoontje in het Dock is ook wel mogelijk.

Ostinato

Ostinato op 19 mei 2010 #

Steam gedraagt zich nogal on-Mac-achtig:
- De interface schreeuwt aan alle kanten “WINDOWS!!!” …
- Nestelt zich ongevraagd in je Dock
- Zet zich ongevraagd op opstarten na inloggen
- Zet spellen op een totaal onvoorspelbare plek (in Documenten?? WTF?)

En verder vind ik het sowieso zuigen:
- Zodra je Steam opstart, krijg je meteen een advertentie met een giganteske Buy Me-button te zien. En daarna nog meer advertenties.
- Opstarten van een spel duurt veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te lang.
- Je moet via Steam opstarten. Je hebt niet eens een zelfstandige executable van je spel. WTF????
- Als er een download loopt, kan je Steam niet afsluiten (alleen door stoppen te forceren).
- Je moet online zijn, ook als je niet online speelt.

Kortom, niks voor mij.

Electr0n

Electr0n op 19 mei 2010 #

@Rickje:

Mening klopt en ben ik met je eens.
Maar wilde toch ook mijn mening geven.

Waarom het mooier is?
Eigenlijk is het raar, maar ik denk dat Apple mbt sw als os x.
Beter en anders met de Grafische kaart omgaat.
Althans dat denk ik, moet je maar eens opletten.
Bij veel games is er verschil. Toch lache.

G-Force

G-Force op 19 mei 2010 #

@Ostinato:
Dat Steam zich gedraagt als een Windows app ben ik helemaal met je eens, de games in de Documenten map is not-done, net als die Microsoft User Data rommel. Daar is Application Support voor uitgevonden.
Wat betreft je overige punten, de news popups van Steam kun je uitzetten in de voorkeuren. Dat het opstarten van een spel lang duurt, sja ik denk dat Valve er druk mee bezig is om dat te verbeteren. Er komen dagelijks updates uit voor Steam dus ze zijn er in elk geval mee bezig.
Opstarten via Steam, uhm, sja dat is het idee van Steam. Dat is al zo sinds de beta’s uit 2002 (toen begon ik met Steam en geloof me, Steam was toen veel slechter dan het nu is op de Mac.)
Steam niet kunnen stoppen als er een download is, vast een bugje. Niet vergeten dat het de eerste versie van Steam is voor een geheel nieuw platform, natuurlijk zitten er bugs in.
En online moeten zijn, in Windows heeft Steam een Offline mode, dat zal vast ook wel aanwezig zijn in de Mac versie.

Ostinato

Ostinato op 19 mei 2010 #

@G-Force

Hmm we zijn deze thread een beetje off-topic aan het schoppen… Nah ja.

Ik ben het met je eens dat de huidige versie van Steam voor de Mac duidelijk nog een product in ontwikkeling is. Wat mij betreft voelt het meer aan als een bèta. Dat gezegd hebbend, vind ik dat een producent als Valve wel eens wat meer aandacht zou mogen hebben voor de GUI- en andere standaards die op de Mac gelden. Dat zou ook zeker de acceptatiegraad onder Mac-gebruikers verhogen.

En voor mij persoonlijk voelt zo’n gesloten platform onaangenaam aan. Wat (bijv.) als Valve failliet gaat en Steam verdwijnt? Wat moet je dan met je dure spellen? Hmm ik zie dat ik mijzelf meteen moet tegenspreken, want ik heb geen problemen met vergelijkbare platforms iPhone/iTunes/App Store en Battlenet/Starcraft/Warcraft. Blijkbaar zit het probleem voor mij toch vooral in de uitvoering en de interface.

Nou ja, ik zal Steam in de gaten houden. Als het er wat beter uit gaat zien, zal ik het nog eens proberen (had Portal toch al op de PS3).

G-Force

G-Force op 19 mei 2010 #

Interface is vrij bagger als je een goede Mac applicatie gewend bent inderdaad, het lijkt er op dat Valve er alles aan doet om de interface gelijk te houden op Windows en Mac (en in de toekomst mogelijk Linux).

Rickje

Rickje op 19 mei 2010 #

Ik wil *andere verwoording* gewoon kunnen gamen zonder gezeik van een of andere k*t-applicatie die aan me game gekoppeld is! Lekker MSJ, LittleSnitch, en TBP gebruiken en gaan met die banaan!

G-Force

G-Force op 19 mei 2010 #

Nou, veel plezier ermee zou ik zeggen…

Evil Otto

Evil Otto op 16 juni 2010 #

Ik verwijder mijn games altijd door er rechts op te klikken en dan te klikken op verwijder.

Pete.Z

Pete.Z [moderator] op 16 juni 2010 #

Wat maakt mij het nou uit hoe ik een game moet starten, als ik maar kan spelen, toch?

Over dit topic

Gestart op 16 mei 2010 door iAppIe

Laatste reactie door Pete.Z

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen