One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Apple) » iTunes probleempje: automatisch Flac files converteren voor Iphone

iTunes probleempje: automatisch Flac files converteren voor Iphone

Obi

Obi op 15 augustus 2010 #

Ik kan in iTunes .flac muziekbestanden afspelen.
Als ik een flac bestand in de Iphone playlist zet (met de optie om songs met een hogere bitrate te converteren naar 128 kbps AAC aangevinkt) wordt bij syncen flac bestanden geweigerd omdat ze niet speelbaar zijn op de Iphone. Ik dacht dat de optie converteren dit probleem letterlijk voor zou zijn.
Een soort oplossing is om vooraf het flac bestand te converteren naar een Apple formaat en dat geconverteerde bestand te gebruiken op de playlist voor de Iphone. Dit werkt maar heeft als nadeel dat bibliotheek wordt vervuild met dubbele bestanden (flac en geconverteerd bestand).
Het liefst zou ik zien dat het flac bestand ‘on the fly’ wordt geconverteerd voor de Iphone, is er misschien een instelling die ik over het hoofd zie?

thx

johnkeates

johnkeates op 15 augustus 2010 #

FLAC wordt officieel niet in iTunes ondersteund. 3rd party plugins kunnen on-the-fly converteren waarschijnlijk niet, mogen het niet, of kunnen het wel maar moeten door de ontwikkelaar bijgewerkt worden.

Wat je kan doen is Apple Lossless bestanden maken van je FLAC’s.

_Jan_

_Jan_ op 15 augustus 2010 #

Instellingen -> algemeen -> import instellingen -> Apple Lossless Encoder.
Dan gewoon via rechtermuisknop een versie voor iPhone aanmaken.

@Sascha ja, bedankt dat bedoel ik.
Het is vakantie hè:razz:

Sascha

Sascha op 15 augustus 2010 #

Jan bedoelt de rechtermuisknop denk ik…

Ree

Ree op 15 augustus 2010 #

Ik gebruik met heel veel plezier het programma Max Je sleept je FLAC tracks erheen, corrigeert de informatie waar nodig en importeert ze direct iTunes in, in het gewenste formaat.

Obi

Obi op 16 augustus 2010 #

Allemaal bedankt voor het meedenken, maar helaas wat ik wil wordt niet genoemd. Een aantal zaken die genoemd zijn doe ik al, misschien dat ik nog wat beter moet uitleggen: Zoals al gezegd flac afspelen in Itunes gaat al, ik weet hoe ik flac files om moet zetten naar een itunes formaat (via import instellingen eerst instellen, en R. muisknop ‘convert song/selection to’), en dat handmatig converteren doe ik al,  echter met gevolg dat ik dubbele songs in m’n bibliotheek heb (flac versie en geconverteerde versie), de geconverteerde versie gebruik ik op m’n Iphone. Wat ik wil is dat een flac nummer dat op een Iphone playlist wordt gezet bij syncen automatisch in een Iphone afspeelbaar formaat wordt gezet, dat dacht ik met de ‘conversie optie high bitrate songs’ op te lossen, dus niet. Ik omzeil het nu door van flac versie eerst een versie te maken  die voor de Iphone geschikt is en de Iphone versie op de playlist te zetten. Dit werkt maar op deze manier heb 2 bestanden per song en dat vind ik onnodig, Ik wil maar 1 bestand per song hebben..

Ree

Ree op 16 augustus 2010 #

Voor zover ik weet kan hetgeen je wilt niet.

Maar heel eerlijk gezegd zit ik het nut er niet van in.

Of je nou FLAC of Apple Lossless gebruikt, beide zijn lossless, dus 100% gelijk aan bron. Waarom dan persé die FLAC willen behouden?

michelvdb

michelvdb op 16 augustus 2010 #

X Lossless Decoder: Lossless audio decoder for Mac OS X

Obi

Obi op 18 augustus 2010 #

Het is geen triviaal probleem, en voor degene die ook flac bestanden in itunes wil afspelen.(dit is dus geen conversie, dit maakt het echt mogelijk om flac bestanden af te spelen). Gpogle s wel te vinden waar je deze pakketten kunt downloaden.

- Installeer XiphQT.component  in de quicktime componenten folder
- Installeer flac_import_0.5b1_p0.1 ook in de quicktime componenten folder
- Download en installeer Fluke.

Fluke converteert de meta data van een flac file zodat die in itunes kan woreden ingelezen.

Dus sleep eerst de flac bestanden over het Fluke icoon en Fluke zorgt ervoor dat de flac bestanden als flac bestanden in de itunes bibliotheek terecht komt. Je kunt later eventueel flac bestand converteren (voor gebruik op de Iphone) dmv conversie optie van itunes.

Links

http://www.simplehelp.net/2008/06/12/how-to-play-flac-files-in-itunes/

http://downloads.xiph.org/releases/xiph-qt/

http://people.xiph.org/~arek/flac_import/

http://mac.softpedia.com/get/Multimedia/Fluke.shtml

Over dit topic

Gestart op 15 augustus 2010 door Obi

Laatste reactie door Obi

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in.

Inloggen