One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Randapparatuur » USB sticks beveiligen

USB sticks beveiligen

Siri

Siri op 25 april 2012 #

Hallo.

Ik heb een opdracht gekregen om 400 USB sticks te vullen met PDF bestanden.
Het is bedoeld als vervanging voor CD’s, dus de USB sticks moeten beveiligd zijn.
Is het mogelijk om net zoals bij de Mac OS X Lion sticks een slot erop te zetten zodat ze alleen kunnen worden gelezen, en niet kunnen worden beschreven?
Gewoon een copy protector erop dus. Die zowel op Mac als op PC werkt.

Ik hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben.

Domtoren

Domtoren op 25 april 2012 #

Ik weet dat je dit niet vraagt maar… waarom laat je dan geen CDs persen? Dat is een stuk goedkoper dan USB sticks en per definitie alleen lezen.

Laatst heb ik 500 CD ROMs laten maken inclusief kartonnen hoesje voor €700. Dat lukt met USB-sticks nooit.

Haike

Haike op 25 april 2012 #

Hiero[/url] Schijnt op beide platformen te werken

LighScan

LighScan op 26 april 2012 #

Een beter idee zou zijn om een logo op de usb-stick te plaatsen, zoals bijvoorbeeld:

Klik op afbeelding voor bron/website

Want echt volledig beveiligen zal nooit lukken.

Strifer

Strifer [moderator] op 26 april 2012 #

Want een logo houdt mensen tegen om een usb stick te wissen? Dat begrijp ik niet. Zijn er geen bedrijven die promotionele datadragers leveren die niet te wissen zijn? Je moet niet naar een copy protector zoeken, maar naar iets als ‘non removable data usb drive/stick’ of ‘onuitwisbare usb stick’

Geen probleem voor ons! Uw USB kunnen wij tegen ongeautoriseerd gebruik beveiligen. Hierbij kunt u denken aan een biometrische beveliging, maar ook een beveiliging die volledig in de USB stick geintegreerd zit. Daarnaast is het mogelijk om, bijvoorbeeld voor bedrijfs- of productpresentaties, de USB sticks uit te voeren met een stuk ‘vaste’ data en een deel als flash geheugen. Voorzie de stick van uw bedrijfslogo en maak een onuitwisbare indruk op de gebruikers van de stick.

>> http://www.blue-digital.nl/usb-sticks-modellen-bedrukken
(ik ken ze niet, dus ook geen ervaring met de kwaliteit van de shop. ik vond het bij een google zoekactie)

De techneut kan er waarschijnlijk altijd wel omheen, maar goed… dat is vast het probleem niet. Het gaat erom dat de massa ze niet meteen voor persoonlijk gebruik gaat nemen.

Siri

Siri op 26 april 2012 #

Het probleem is, we hebben de USB sticks al gemaakt. Ze zijn heel mooi in de vorm van 2 klassieke Volvo\’s. Ik heb dus al 400 lege sticks liggen. Maar het gaat mij erom dat ik de sticks op \’alleen lezen\’ kan zetten.

madcat

madcat op 26 april 2012 #

Met enkel wat lees en schrijf rechten red je het niet omdat dit ook op andere machines die niet beheerd worden ingeprikt kunnen worden waar je als administrator weer alle rechten hebt.
Ook als je met encryptie zou werken kan alsnog de stick compleet geformateerd worden op een machine met admin rechten. Het voordeel is dan wel dat op onbeheerde machienes de data niet leesbaar is, dat is misschien te overwegen.

Je zal het denk ik toch moeten hebben van het vertrouwen van de medewerkers.

LighScan

LighScan op 26 april 2012 #

Als zij die PDF-bestanden nou netjes wegschrijven naar een mapje op de computer, waarom zouden zij dan die usb-stick niet mogen “hergebruiken”? Aangezien de sticks reeds de vorm hebben van Volvo, is dat toch zelfs goede reclame? Als mensen die usb-stick gebruiken, is de kans redelijk dat andere mensen dit ook zien.

Zo heb ik al sticks van KBC (zie hierboven), Hyva, en nog talloze andere bedrijven voorbij zien komen. Allemaal onbeveiligd en waar oorspronkelijk ook eigen data op stond.

Je kan misschien een “alleen-lezen” partitie aanmaken op 1 of andere manier, en deze misschien zelfs beveiligen zoals OEM-fabrikanten doen met de herstelpartitie van Windows, maar zelfs dan zijn er voor de uiteindelijke gebruiker nog manieren om het te formatteren/opnieuw te gebruiken.

NielsH op 26 april 2012 #

Misschien rare vraag: waarom “moeten ze dus beveiligd” zijn?
Waarom mag iemand die de stick krijgt deze niet wissen en voor iets anders gebruiken? Dat is toch het hele idee van een USB-stick?

Leander

Leander op 26 april 2012 #

+1
Beveiligde (onformatteerbare) usb-sticks gaan direct de vuilnisbak in.

Siri

Siri op 26 april 2012 #

Omdat het de CD\’s moet vervangen. Anders kunnen mensen de bestanden er perongeluk vanaf halen en wissen of iets dergelijks. Die dingen blijven altijd te formatteren, maar zo erg is dat niet.

Leander

Leander op 26 april 2012 #

Ik begrijp je gedachtegang niet: formatteren = wissen.
Dat vind je niet zo erg; waarom moet er dan toch een beveiliging op?

Siri

Siri op 26 april 2012 #

Het gaat me erom dat je niet zo 123 dat bestandje van de schijf kan afhalen.
We verkopen ook de stickjes los. Het is de bedoeling dat dat PDF bestand op de stick staat \’gebrand\’ net als bij een CD\’tje kan.

Over dit topic

Gestart op 25 april 2012 door Siri

Laatste reactie door Siri

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Log in of registreer.

Inloggen